Een spoor te ver

Dat voormalig spoorwegbaas Descheemaecker zijn visie geeft over de spoorwegen bewijst enkel zijn spoorwegonkunde. Dat stoort me niet zo. Integendeel. Het splitsen van spoorwegrelaties vergt trouwens meer personeel (extra tewerkstelling) en investeringen in infrastructuur en materieel (ook tewerkstelling!). Daar heeft hij niet aan gedacht.

Zijn nationalistische drang om de spoorwegen te splitsen in zes delen oversteeg zelfs zijn neoliberale ideologie om vooral te besparen op kap van de gewone werknemer en reiziger.

Neen, wat me echt stoort is de manier waarop een ex-spoorbaas zich uitlaat over personeelsleden van de spoorwegen, en meer bepaald over onze Waalse collega’s. Hij is jarenlang verantwoordelijk geweest voor alle spoorwegbedienden bij de NMBS. Heeft hij toen bijvoorbeeld ook intern zijn visie gedeeld over het splitsen van de spoorwegen? Hoe moeten zijn directe Brusselse en Waalse medewerkers van toen zich nu voelen?

Uit elementaire beleefdheid zou hij zich beter niet uitlaten over de spoorwegen. Het is bovendien niet netjes om als voorzitter van De Lijn een mobiliteitspartner op dergelijke manier te beoordelen.

De 900.000 euro opzegvergoeding – belastinggeld – wegens onvoldoende resultaten is al erg genoeg.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s